Vrijdag 1 augustus 2014 van San Francisco naar Pacific Grove.

1 augustus 2014 - Pacific Grove, California, Verenigde Staten

Na allemaal heerlijk te hebben geslapen, inpakken en vetrekken we vandaag uit San Francisco. Eerst nog een ontbijt bij de buren van het schattige hotelletje : broodje bij de Subway en om 11 uur in de auto. We besluiten om naar Los Angeles te gaan via Highway 1 ofwel de kustweg langs de oceaan. Het lukt ons zowaar om zonder enige omwegen San Francisco door te komen en na een half uur rijden we al langs de oceaan. Een hele mooie route met weer de nodige stops om van de fraaie uitzichten te genieten. In de loop van de middag komen we nog een langs een plaatsje met een permanente kermis aan de boulevard met een oude houten achtbaan. Ook hier moeten we natuurlijk paar uurtjes stoppen, kinderen in de achtbaan, rondje lopen en dan pas kunnen we weer verder met de reis langs de kust. Het gaat niet echt hard, maar we hebben nog 3 dagen te gaan voor we echt in Los Angeles moeten zijn.

Voor deze nacht hebben we ook nog geen slaapplaats geregeld omdat we niet weten hoever we komen richting Los Angeles. Om circa 4 uur gaan we van Highway 1 af en op zoek naar een in ons reisboek benoemde mogelijke leuke slaapplaats. In Passific Groove schijnen leuke cottages te zijn, dus gaan we dit advies maar eens opvolgen. Daar aangekomen blijken deze echter vol te zijn, de man achter de balie helpt ons wel verder door wat collega’s te bellen voor slaapplaatsen. Uiteindelijk krijgen we een lijst met adressen mee, die we stuk voor stuk afgaan. Uiteindelijk hebben we “beet” en pakken onze spullen uit de auto. Er blijkt zowaar nog tot 9 uur open zijnde wasserette in dit dorpje te zijn. Is hard nodig, want de voorraad schone frisse kleding is nihil. Naast de wasserette zit een een Thai’s  restaurant en dus pendel ik tussen was en eten heen en weer. Na anderhalf uur gegeten en de was gedaan, inclusief drogen!

Niet echt het wassen zoals ik die Nederland ken, daar is een korte was 125 minuten en hier duurt dit slechts 27 minuten. Maar het vuil is er een beetje uit en vooral fijn dat het weer fris ruikt.

Bij aankomst in het hotel lekker gaan slapen……