Thailand 2015 : Woensdag 29 juli : Koh Tao

29 juli 2015 - Koh Tao, Thailand

De familie Teeuw zit weer om 09:00 uur stipt aan het ontbijt en voor vandaag staat er helemaal niets op het programma. Na het ontbijt beginnen we aan het zwembad met uitzicht vanaf de berg op de baai. Lekker op het ligbed met de voeten bijna in het water en als het te warm wordt schuilen we onder de parasol. Boekje erbij, zo nu en dan een drankje en als we honger hebben bestellen we wat eten. Het lijkt zo net echt vakantie…………..

Om circa 3 uur in de middag beginnen de mannen toch wat onrustig te worden. Mathijs is al helemaal rimpelig van het zwembad en John heeft zijn boek uitgelezen. Dus er moet weer wat actief worden gedaan. De vrouwen stemmen voor een rustig vervolg van de dag aan het zwembad. John en Matthijs trekken hun wandelschoenen aan en gaan voor de verandering eens niet met de hotel-taxi naar beneden, maar te voet en besluiten een rondje langs de baai te doen. Het begint met een klimtochtje langs de rotsen en langs de bungalows die min of meer direct aan het water staan. Lijkt wel of er bijna niemand thuis is, maar schijnt dat heel veel mensen op het water zitten en aan het duiken zijn. De paar thuisblijvers liggen aan het strand. Na dit volgt een klim op de berg. Halverwege zit er een man in een houten hutje en om verder de berg op te mogen moet er betaald worden, 50 bath per persoon, maar dan schijnt de beloning te zijn één van de mooiste uitzichten over twee baaien. We komen nog wat andere verdwaalde toeristen tegen en dames op teenslippers. Als die het kunnen dan moet het voor ons zeker geen probleem zijn. Hoewel ….de klim valt best tegen, maar boven op is het zeker een mooi uitzicht. In de verte zien we ons hotel en als we met het fototoestel genoeg inzoomen zien we volgens ons Jeannette en Ilse aan het zwembad liggen. Zwaaien of roepen heeft geen zin, ze weten immers niet dat wij hier staan en horen doen ze ons zeker niet.

We vervolgen onze weg naar de volgende baai, Shark Bay. Of dit een verdere betekenis heeft komen we niet achter, wij hebben in ieder geen aanwijzingen of sporen van haaien gezien. We komen uit bij volgens ons het luxte resort van dit eiland, hele mooie bungalows omgeven door heel groen gras, dat continu wordt besproeid. We besluiten aan de bar een biertje en sprite te drinken en de prijzen zijn nog hoger dan aan een drukke boulevard in Nederland. We genieten er dan maar nog eens extra van en na enig zoekwerk hebben we dan toch weer de uitgang van dit luxe resort gevonden. Wel vreemd, je zou een hele mooie toegangsweg verwachten, maar het is een hobbelig zandpad met hier en daat een huisje en een hutje. Ze willen de gasten zeker heel graag op het resort houden ?!

Bij de terugweg naar ons hotel komen we nog langs een verlaten “Artist Village” en zonder het eigenlijk helemaal door te hebben, zitten we weer aan de andere kant van ons hotel. Na enige tijd beginnen we het te herkennen, de supermarkt 7Eleven, de broodjeszaak, de schildpadden opvang en uiteindelijk het lagere gedeelte van ons hotel. We laten ons lekker met de hotel-taxi de berg op rijden en moe maar voldaan nog een duik in het zwembad, waar Jeannette en Ilse eigenlijk niet vandaag zijn geweest.

’s Avonds weer lekker eten in het restaurant van het hotel met uitzicht op de baai en morgen gaan we met een boot-snorkel-reisje rond het eiland Koh Tao. De vrouw van de receptie adviseert om morgenochtend eerst het weer af te wachten en dan pas te bespreken. Er is plaats genoeg en als we voor 9 uur bespreken, kunnen we gewoon nog mee. Nog een biertje en fris op het balkon en dan naar bed.